Élvezd nőként az élet minden pillanatát – nyáron is!

A hüvely egészségének megőrzése és kórállapota utáni helyreállítása nemcsak a testi egészség szempontjából fontos, de a mindennapi életvitel, a szexuális egészség és a lelki egyensúly megtartásában is kiemelt szerepe van. A hüvellyel összefüggő kórállapotok, így például a hüvelygyulladás minden évszakban igen gyakoriak, de nyáron számos tényező miatt kiemelt fontossággal bírnak. A nyári időszakban leginkább jellemző nem elégséges folyadékbevitel, az utazások ténye, a meleg nyári napokon is folyamatosan viselt tisztasági betét, a közös fürdők gyakoribb látogatása és a szexuális aktivitás fokozódása mind-mind hajlamosító tényezőként szerepelnek a hüvelygyulladás tekintetében.

július 9, 2021

A hüvelygyulladás azon kórállapotok gyűjtőfogalma, mely olyan elsősorban hüvelyi tüneteket okozó állapotokat foglal magába, mint az égő érzés, viszketés, irritáció és – igen gyakran – hüvelyi folyás. A hüvelygyulladások leggyakoribb okai a bakteriális vaginitis (a tünetekkel bíró nők 22-50 százaléka), a vulvovaginális candidiasis (17-39%), valamint a trichomonas fertőzés (4-35%). Jelentős nehézséget jelent, hogy a hüvelygyulladások 7-72 százalékában pontos diagnózis, így kóroki tényező, nem kerül megállapításra. Megjegyzendő, hogy a nem pontosan diagnosztizált esetek körében a kellemetlen tünetek hátterében gyakran valójában nem a hüvely gyulladása áll, hanem olyan folyamtok, melyek tünettana a hüvelygyulladáséval igen nagy hasonlóságot mutat. Ilyen állapotok lehetnek például az atrófiás vulvovaginális eltérések, számos bőrgyógyászati kórkép, vagy a hüvelyfájdalom. A hüvelygyulladás sikeres kezelésének és a recidívák megelőzésének alapja minden esetben a pontos diagnózis és a hüvelygyulladás okainak minél konkrétabb feltárása.

A prevenció jelentősége ebben az időszakban is kiemelendő. A megfelelő anyagú alsónemű használata mellett érdemes a még nedves fürdőruha mihamarabbi cseréjére, ugyanígy a bő folyadékfogyasztás. Törekedni kell a vizelési ingert követően minél rövidebb időn belüli vizelésre, valamint amikor lehetséges a tisztasági betét folyamatos viselésének kerülésére. Szintén javasolható, hogy a nyilvános fürdők használatát ne közvetlenül előzze meg a szőrtelenítés.

A hüvelygyulladások esetén is igaz, hogy a minél korábban felismert és pontosan diagnosztizált betegség megfelelő terápiával párosítva biztosítja a legnagyobb esélyt a gyógyulásra, ezért ha ilyen tünetei vannak keresse fel mihamarabb nőgyógyászát a mihamarabbi gyógyulás és a teljes regeneráció érdekében.

Dr. Kozma Bence – szülész-nőgyógyász

Ha úgy érzi, nincs minden rendben, segítünk!

Szakképzett orvosaink örömmel segítenek megoldani a problémát!

IDŐPONTFOGLALÁS MOST >